andrassy kata

A dolgozó nő diétája

“Egy diéta az egészségért, a nőiességért.”

Sziasztok!

Kata vagyok, a harmincas évei közepét taposó családos nő, aki dolgozik.

Ha az írásomat olvassátok, akkor nagy valószínűséggel ti is azok közé tartoztok, akik különböző fogyókúrával, diétával, életmóddal foglalkozó oldalakat böngésztek. Vagy azért mert meg szeretnétek szabadulni néhány kilótól, vagy azért mert el szeretnétek kerülni, hogy felszaladjon rátok. A következő sorok rólam szólnak, az én történetemet mesélik el. Ha elolvassátok, találni fogtok benne néhány dolgot, amit használni tudtok és talán segítségetekre lesz a kilók elleni kemény küzdelemben.

Míg egyetemista voltam, az egyetem mellet is dolgoztam, hol gyorsétteremben, hol újságárus pavilonba, hol a mezőgazdaságban mint cseresznye- vagy barackszedő. Ezek a munkák mind jó sok fizikai aktivitással járta, így nem volt súlyproblémám. Egyetem után elhelyezkedtem egy magyar cégnél, mint asszisztens. Még ekkor is viszonylag sokat voltam talpon, mert hol ide, hol oda kellett elszaladni ügyintézni, papírokat, pályázatokat elvinni. uhnjuit6789Ahogy kapaszkodtam feljebb a céges ranglétán, egyszer csak egy íróasztal és számítógép mögött találtam magam napi nyolc órában vagy még többen. Sokszor még arra sem volt időm, hogy elszaladjak tornázni vagy sétáljak legalább 20-40 percet. Hozzáteszem még, hogy ingázok a munkahelyemre egy másik városból, így a munkaidőhöz még hozzáadódik cirka 2,5 óra napi utazás. Ehhez adódnak még az otthoni munkák, a mosás, a vasalás és a társai, valamint a gyerekekkel kapcsolatos teendők. Így szinte elkerülhetetlennek volt, hogy az évek alatt néhány kilóval gazdagabb legyek. Mivel nem éreztem ezzel a plusszal jól magam a bőrömbe, zavart a nadrág dereka felől kibukkanó, a hátamon megjelenő eltüntethetetlen zsírpárna, elkezdtem én is megoldásokat keresni a problémámra.

Hozzátok hasonlóan én is több fogyókúrás történetet olvastam el. Tájékozódtam fogyókúrás termékekről, elolvastam azok pozitív és negatív kritikáit is. Általában mindig az utóbbiak vannak többen a neten, hiszen az elégedettek talán kevésbé ragadnak tollat. Pedig jó lenne, hiszen jó tudni, hogy kinek mi, hogyan vált be. Nekem két dolog segített egy termék és egy diéta. Ez utóbbi a dolgozó nő diétája volt. Már a neve is tetszett, úgy éreztem mintha nekem szólna, ezért úgy döntöttem kipróbálom, megszívlelem a cikk írójának a tanácsait. Igazából sok újdonság nem volt benne, hiszen az összes dolgot ismertem (nem mindegyiket használtam), de ilyen összeszedetten leírva, nőkre adaptálva még nem láttam.  Ha jól emlékszem orvos volt a szerző, de ebben nem vagyok biztos. A tanácsok, javaslatok, melyek nekem beváltak, nálam működtek a következők voltak.

1. Soha ne hagyjuk ki a reggelit! Közismert dolog, de mégis sokan ezt tesszük. Nem eszünk, maximum egy kávét iszunk reggel. Én is ezt tettem a fogyókúrára hivatkozva. A reggeli fontos, testnek és léleknek egyaránt. Szükséges ahhoz, hogy ebédig korgó gyomor nélkül, kiegyensúlyozva, jó kedvűen kibírjuk. Az éhségtől könnyen lehetünk idegesek, frusztráltak, valamint nagyobb eséllyel nyúlunk olyan nassolni valókhoz, mint a csoki vagy a chips. A jó alakhoz olyan reggelire van szükséged, ami tartalmaz szénhidrátot, gyümölcsöt akár gyümölcslé vagy lekvár (ha házi készítésű annál jobb) formájában, tejet, sajtot vagy joghurtot.
  2. Tervezzük meg ebédünket! Tudom nem a legegyszerűbb este a másnapi ebéddel foglalkozni, de jó ha átgondoljuk. A gyorséttermekben, szendvicsbárokban, péksüteményes boltokban vásárolt ebédek szerepet játszanak az elhízásban, anyagcsere-folyamataink lelassulásában. Tervezzük meg akár egy hétre előre, hogy melyik nap mit fogunk ebédelni. Ehetünk a munkahelyünkön működő étterembe, rendelhetünk ételfutártól, vagy elkészíthetjük mi magunk is a másnapi menüt. Egy a fontos, ebédünk legyen változatos! Együnk rostot (bab, borsó, teljekiőrlésű lisztből készült tészták, kenyér), zöldséget (párolva, grillezve, nyersen), friss salátát (cukros öntetek nélkül), fehérjét (rizs, tojás, tejtermék, hús) és gyümölcsöt. Figyeljünk arra, hogy ebédünkben, vacsoránkban mindig legyen egy kalciumban gazdag forrás, joghurt, sajt, kefir vagy író formájában. Kerüljük a mű, porból, adalékokból készült ételeket, vagy a mindenféle hizlaló komponensétől megfosztott alapanyagokat. Friss, jó minőségű nyersanyagokból főzzünk! Így nemcsak ételeink lesznek finomabbak, hanem magunkat is jobban fogjuk érezni és nem leszünk éhesek.
    Bűnözhetünk is. Ehetünk néha, fagyit, sütit, csülköt, lángost. Ha ezt tesszük, kompenzáljunk! A következő étkezés alkalmával, együnk fél adagot, vagy több zöldséget.

Tipp

A csontritkulás megelőzése érdekében naponta fogyasszunk el 2-3 adag tejterméket a következőkből: 2 dl tel tej, kefir vagy joghurt, 5 dkg túró vagy ricotta, 5 dkg sajt.

edasdvya ae23. Mozogjunk a munkahelyen! Jó alkalom a mozgásra, ha telefonálás helyett átmegyünk ahhoz a kollégához, akivel beszélni szeretnénk vagy ha a lift helyett a lépcsőt használjuk. Szép időben érdemes ebédidőben is kimozdulnunk. 5-10 perc séta, testnek és léleknek egyaránt pihentető.  Ha az irodánktól nem messze park van, érdemes egyszer-egyszer kimozdulnunk és a jó levegőn ebédelnünk.

4. Ne rágcsáljunk munka közben! A legjobb módja, hogy megakadályozzuk ezt, a fogmosás. Tartsunk az irodában is fogkefét, fogkrémet a főétkezés utáni fogápolásra.

Természetesen szenvednünk nem kell.  Ha megéheznénk, tízóraira kapjunk be egy müzli szeletet, gyümölcsöt, mandulát vagy diót. Kerüljük a csokoládé, chips, cukorkák, karamellák és egyéb nassolni valók folyamatos fogyasztását.

5. Igyál sok vizet! Ha elfelejtenéd, állítsd be a telefonod, számítógéped hogy figyelmeztessen rá. Ha ezt nem az asztalodnál teszed meg, hanem a konyhasaroknál még jobb, mert mozogsz is. A vizet helyettesítheted zöld vagy gyümölcsteával is, mondani se kell ugye, hogy cukor nélkül. J

6. Kerüld az étel és ital automatákat! Legtöbbjük, cukrozott, szénhidrátokban, zsírokban gazdag terméket árusít, melyek nemcsak a súlyunknak, de az egészségünknek sem tesznek jót.

7. Vacsorázz! Sokan nem vacsorázunk vagy csak csipegetünk vacsorára, attól tartva hogy az elhízásért ez az étkezés felelős. A vacsora pont olyan fontos mint a reggeli.  Az esti étkezés az ebédhez hasonlóan legyen kiegyensúlyozott, tartalmazzon teljes kiőrlésű gabonát, egy kevés húst vagy halat, salátát, gyümölcsöt, néha napján 1 pohár bort.

Tipp

Nyugodt körülmények között vacsorázz, ne tv előtt, ne állva vagy rohanva. Add meg a hangulatát, akkor is, ha egyedül vagy. Egy szépen terített asztalhoz mindig jó leülni, oldja a stresszt és nem utolsó sorban jókat lehet mellett beszélgetni.

ererte3

8. Ha úgy érzed, hogy ez a diéta és életmód nem elegendő, mert 5-6 kilónál több súlyfelesleg van rajtad, anyagcseréd lelassult, szüntelenül gyötör az éhség vagy félsz a jojó hatástól próbáld ki az akupresszúrás gyűrűt. Én is megtettem. Természetes, mellékhatásoktól mentes, mágnesterápiával kombinált termék, lábon láthatatlanul hordható. Miért volt rá szükségem? Lassú volt az anyagcserém. Sokszor napokig nem éreztem szükségét, hogy meglátogassam a mellékhelyiséget. Ennek természetesen voltak kellemetlen melléktünetei, mint hasfájás, teltségérzet, az aranyérről ne is beszéljünk.

Használtam különböző hashajtókat, de egyik sem volt az igazi. Egy idő után hozzászokik a szervezet, nem a legjobb időpontban jelentkezik a kívánt hatás és mégis csak egy gyógyszer ami a tünetet kezeli, nem pedig a problémát. Miben segített nekem a MagfitPro gyűrű? A diétával együtt felgyorsította, támogatta az anyagcsere-folyamataimat.  Nem kellett többet hashajtóhoz nyúlnom, és reális időn belül sikerült megszabadulnom a plusz kilóktól. Azoktól a kilóktól, amit részben a lassú anyagcserének, részben a kevesebb mozgásnak köszönhettem. Hamarabb értem el látható eredményt, így önbizalmat adott. Az első hónapban 1,5 kg-t, a másodikban 3 kg-t, a harmadikban 2-kg-t fogytam, úgy hogy változatosan és jól étkezetem és a MagfitPro gyűrűt hordtam. A leadott kilók azóta sem szaladtak vissza rám, így már csak a fenti életmódot, étrendet tartom be.

Őszintén ajánlom mindenkinek kipróbálásra a gyűrűt, ha szeretnének jó kedvűen és eredményesen fogyni.